دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تفاوت پکیج دیواری با زمینی

تفاوت پکیج دیواری با زمینی

پکیج‌ دستگاهی است که برای تامین آّب گرم مصرفی و همچنین تامین آب گرم وسایل گرمایشی به کار می‌رود. پکیج‎ها از لحاظ مکان نصب به دو مدل پکیج زمینی و پکیج ایستاده تقسیم می‌شوند. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در محل نصب است، اما دارای تفاوت‌های دیگری نیز هستند. در ادامه به بررسی تفاوت پکیج دیواری با زمینی می‌پردازیم.

  بیشتر بدانید: ایران رادیاتور

انواع پکیج

منظور از پکیج دیواری و زمینی چیست؟

در زمان گذشته قبل از اینکه پکیج به صورت امروزی فراگیر شود، از موتورخانه‌ها برای گرم کردن محیط زندگی و تامین آب گرم مصرفی بهداشتی استفاده می‌شد. موتورخانه‌ها سیستم پیچیده‌ای داشتند وهزینه نصب و نگهداری آنها بسیار بالا بود. علاوه بر آن فضای زیادی را اشغال می‌کردند و در صورت بروز مشکل، باید زمان زیادی صرف عیب‌یابی و تعمیرآن می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به تمامی معایب موتورخانه، پکیج‌ها به بازار عرضه شدند و به سرعت در اکثر ساختمان‌ها نصب شدند.

مزیت مهمی که پکیج دارد این است که برای هر واحد مسکونی به صورت جداگانه نصب می‌شود و هر واحد می‌تواند به راحتی پکیج را مدیریت کند و در صورت نیاز تعمیر کند. پکیج‌ها از لحاظ مکان نصب به دسته زمینی و ایستاده تقسیم می‌شوند. برای اکثر خریداران این سوال پیش می‌آید که چه نوع پکیجی برای خانه‌اش مناسب است؟ چه نوع پکیجی قدرت کافی دارد؟ در ادامه به بررسی پکیج دیواری و زمینی می‌پردازیم و تفاوت پکیج دیواری با زمینی را ذکر می‌کنیم.

آشنایی با پکیج دیواری

در آپارتمان‌های امروزی که معمولا با کمبود فضا مواجه هستیم. پکیج دیواری با توجه به ابعاد کوچک و ظاهر زیبایی که دارد می‌تواند در یک کابینت آشپزخانه نصب گردد. به دلیل نصب پکیج دیواری در آشپزخانه دسترسی به آن راحت است و در صورت بروز مشکل می‌توان آن را به راحتی عیب‌یابی و تعمیر نمود. همچنین ایمنی بالا و مصرف سوخت کمتر، باعث شده است که این نوع از پکیج‌ها مرسوم‌ترین نوع پکیج‌ها هستند. مهم‌ترین تفاوت پکیج دیواری با زمینی در محل نصب است.

در زیر به برخی از مزایای پکیج دیواری اشاره می‌کنیم:

  • پکیج دیواری سر و صدای کمی دارد و آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند.
  • فضای کمی را اشغال می‌کند. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، زیرا طراحان و معماران ساختمان، در آپارتمان‌های امروزی معمولا با کمبود فضا مواجه هستند.
  • برای هر واحد مسکونی به صورت جداگانه نصب می‌شوند.
  • نصب، سرویس، عیب‌یابی و تعمیر پکیج دیواری بسیار آسان است.

در زیر به بررسی معایب پکیج دیواری می‌پردازیم:

  • پکیج دیواری قدرت کمی دارد و برای واحدهایی با متراژ بالا مناسب نیستند.
  • اگر مسافت بین پکیج و محل مصرف آب، زیاد باشد، از قدرت آن کاشته شده و عملکرد دچار اختلال می‌شود.
  • به دلیل وجود املاح در آب، معمولا دچار رسوب می‌شوند.

پکیج زمینی

پکیج زمینی برای ساختمان‌های مناسب هستند که چندین حمام و سرویس بهداشتی دارند. همچنین در مکان‌هایی که مصرف آب گرم بالا است، جایگزین مناسبی برای آبگرمکن می‌باشد. مهم‌ترین تفاوت پکیج دیواری با زمینی در مکان نصب است. پکیج زمینی روی زمین قرار می‌گیرد و به لوله‌های آب و دودکش متصل می‌گردد.

مزایای پکیج زمینی به شرح زیر است:

  • مصرف سوخت کمی دارند.
  • پکیج زمینی دارای یک مخزن آب گرم است و در زمان قطعی برق برای مدتی آب گرم دارد. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در این زمینه بسیار مهم است، زیرا پکیج دیواری بلافاصله با قطع برق، آّب گرم را تامین نمی‌کند.
  • پکیج زمینی به نسبت موتورخانه از قدرت بیشتری برخوردار است. همچنین از لحاظ هزینه نصب، سرویس و تعمیر به صرفه هستند.

معایب پکیج دیواری را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  • پکیج زمینی به نسبت دیواری سر و صدای زیادی تولید می‌کند.
  • پکیج دیواری مصرف سوخت بالایی دارند و همچنین فضای زیادی اشغال می‌کنند. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در زمینه فضای نصب بسیار قابل تامل است. زیرا در ساختمان‌های امروزی معمولا با کمبود فضا مواجه هستیم.

تفاوت پکیج دیواری با زمینی

مهم‌‌ترین تفاوت پکیج دیواری با زمینی در مورد مکان نصب است. پکیج زمینی در تراس یا بالکن نصب نمی‌گردد زیرا فن پکیج سر و صدای زیادی تولید می‌کند، اما پکیج دیواری را می‌توان در بالکن نصب نمود. پکیج دیواری با مبدل کار می‌کند و مخزن آب گرم ندارد. اما پکیج زمینی با مخزن آب گرم و دیگ چدنی، ظرفیت حرارتی از 28 کیلو تا 150 وات. تفاوت پکیج دیواری با زمینی در این مورد بسیار مهم است زیرا پکیج زمینی پس از قطع آب، تا مدت زمان کوتاهی آب گرم دارد. پکیج‌های دیواری فضای کمی را اشغال می‌کنند، اما پکیج‌های زمینی حجم بیشتری دارند و فضای بیشتری اشغال می‌کنند و در منازل ویلایی استفاده می‌شوند.

در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج دیواری با زمینی پرداختیم. مهم‌ترین تفاوت پکیج دیواری با زمینی در مکان نصب آن است. پکیج دیواری فضای کمی را اشغال می‌کند، مصرف سوخت کمی دارد و سر و صدای کمی ایجاد می‌کند. پکیج زمینی دارای مخزن آب است و پس از قطع آب برای مدت کوتاهی آب گرم را تامین می‌کند  و برای منازل ویلایی با چندین حمام مناسب است.

جهت مطالعه مقالات مرتبط در مورد سرویس پکیج کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *