دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه تفاوت پکیج و آبگرمکن بپردازیم. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که پکیج بهتر است یا آبگرمکن؟ پاسخ این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد و به صورت مطلق نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر است. هر دوی این دستگاه‌ها برای گرم کردن آب  در ساختمان‌های اداری و مسکونی به کار می‌روند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه مقاله مزایا، معایب و تفاوت پکیج و آبگرمکن را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: گارانتی تعویض قطعات پکیج

آبگرمکن

آبگرمکن دستگاهی است که آب‌گرم مورد نیاز برای مصارف بهداشتی مانند شستشو، استحمام و… را فراهم می‌کند. آبگرمکن‌های گازی و الکترونیکی مرسوم‌ترین نوع آبگرمکن‌ها هستند. پس از ورود آب سرد لوله‌کشی به آبگرمکن و عبور از کویل‌های مسی داخل آن، بوسیله حرارتی که از شعله آبگرمکن دریافت می‌کند، داغ می‌شود. آبگرمکن‌ها در دو نوع شمعک‌دار و بدون شمعک وجود دارند. در نوع شمعک‌دار، شمعک همیشه روشن است و با باز شدن آب‌گرم، مشعل روشن می‌شود. در نوع بدون شمعک، هنگامیکه آب‌گرم باز می‌شود، مشعل بوسیله سیستم جرقه‌زن روشن شده و آب را گرم می‌کند.

آبگرمکن

پکیج دیواری

برخی از سیستم‌های گرمایشی همانند گرمایش از کف، شوفاژ، رادیاتور و … برای گرم کردن محیط اطراف از آب‌گرم استفاده می‌کنند. پکیج علاوه بر تولید آب‌گرم مصرفی، می‌تواند آب گرم مورد نیاز برای این سیستم‌های گرمایشی را نیز فراهم کند. به نوعی می‌توان گفت که پکیج هم کارایی آبگرمکن را دارد و هم وظایف بخاری را انجام می‌دهد. در هر پکیج بروی مشعل، لوله‌هایی وجود دارد که آب سرد از آن عبور کرده پس از گرم شدن بوسیله مشعل به سمت رادیاتورها هدایت می‌شود. آب گرمی که به رادیاتور ارسال شده است، باعث گرم محیط اطراف می‌شود. تفاوت پکیج و آبگرمکن در این کارایی نهفته است.

پکیج دیواری

10 تفاوت پکیج و آبگرمکن

      1.پکیج علاوه بر داشتن کارایی کامل یک موتورخانه می‌تواند به راحتی همزمان وظایف آبگرمکن را نیز انجام دهد. با نصب           پکیج از مزاحمت‌های موتورخانه راحت می‌شوید.

  1. با اینکه پکیج‌ها قیمت بالایی دارند اما از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه هستند زیرا همزمان کار آبگرمکن و موتورخانه را انجام می‌دهند.
  2. با نصب پکیج در ساختمان، لوله‌کشی‌های گسترده حذف می‌شود و همچنین هر واحد مسکونی از سایر واحدهای مستقل است.

       4.یکی از قطعات مهم در پکیج “پرشر سوئیچ هوا” است. این قطعه شرایط را برای دسترسی راحت و سریع به آب گرم فراهم            می‌کند. صحت عملکرد این قطعه در پکیج بسیار مهم است.

  1. پکیج فضای کمی را اشغال می‌کند و به راحتی در یک کابینت آشپزخانه جا می‌شود. اما برای راه‌اندازی موتورخانه یک اتاق نیاز است. این تفاوت‌ پکیج و آبگرمکن بسیار مهم است. زیرا در ساختمان‌های امروزی با کمبود فضا مواجه هستیم و مهندسین ساختمان سعی می‌کنند از کمترین فضاها نیز در طراحی استفاده نمایند. تفاوت پکیج و آبگرمکن در این زمینه بسیار شاخص است و باعث برتری پکیج می‌گردد.

         6.آبگرمکن‌های بزرگی که مخزن ندارند معمولا یک مشکل بزرگ دارند که و آن این است که بصورت ناگهانی آب را سرد                می‌کنند. مشکل دیگری که دارند این است که شمک آبگرمکن خاموش می‌شود و یافتن دلیل آن توسط افراد غیرمتخصص            سخت است. در پکیج دیواری این مشکل وجود ندارد. این تفاوت پکیج و آبگرمکن در فصول سرد سال بشتر نمایان می‌گردد.

        7.پکیج‌های دیواری به برق کار می‌کنند و در صورت قطع برق با مشکل مواجه می‌شوید. به همین دلیل اگر در منطقه‌ای                  زندگی می‌کنید که برق به بصورت مکرر قطع می‌شود بهتراست که از آبگرمکن استفاده کنید.

         8.به دلیل وجود املاح در آب شهری، پکیج‌ها با مشکل رسوب مواجه می‌شوند. به همین دلیل برای اینکه پکیج طول عمر            بالاتری داشته باشد باید بصورت متوالی سرویس شود. تفاوت پکیج و آبگرمکن در این زمینه خیلی زیاد نیست زیرا آبگرمکن          نیز در طی زمان بیشتری با این مشکل مواجه می‌شود.

       9.نکته مهمی که درباره پکیج و آبگرمکن وجود دارد این است که هر دو گازهای سمی ناشی از احتراق تولید می‌کنند. به              همین دلیل باید در مکانی قرار گیرند که تهویه هوای مناسب داشته باشند. تفاوت پکیج و آبگرمکن در این مورد به شباهت            بدل  شده و باید موارد ایمنی را رعایت کنید. همچنین در پکیج استانداردهای ساختمان رعایت شده است و خطرپذیری کمتری دارند.

  1. تفاوت پکیج و آبگرمکن از لحاظ انجام تعمیرات بسیار زیاد است. زیاد تعمیر پکیج بسیار ساده‌تر از موتورخانه و آبگرمکن است. موتورخانه سیستم بزرگ و پیچیده‌ای دارد و یافتن مشکل درآن زمان‌بر است.

 در این مقاله به بررسی تفاوت پکیج و آبگرمکن پرداختیم. در ابتدا آبگرمکن را تعریف کردیم و گفتیم که در دو نوع شمعک‌دار و بدون شمعک در بازار وجود دارند. با ورود آب سرد لوله‌کشی به آبگرمکن و عبور آن از کویل‌های مسی داخل آن، بوسیله حرارتی که از شعله آبگرمکن دریافت می‌کند، آب داغ می‌شود. در ادامه به بررسی چند تفاوت پکیج و آبگرمکن را ذکر کردیم. هر دوی این وسایل نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارند که بهتر است توسط متخصص و یا تعمیرکار انجام شوند. پکیج‌ها به نسبت آبگرمکن، قیمت بالاتری دارند اما به نسبت موتورخانه کم‌هزینه تر هستند، زیرا موتورخانه‌ها تجهیزات بزرگ و پیچیده‌ای دارند و برای نصب و راه‌اندازی به یک اتاق نیاز دارند.

جهت مطالعه مقالات مرتبط در مورد نگهداری پکیج کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *