دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

مشکلات رایج پکیج

مشکلات رایج پکیج

پس از اینکه ساختمان‌های مسکونی و تجاری به صورت امروزی به وجود آمدند، برای گرم کردن محیط و تامین آب گرم مصرفی از موتورخانه استفاده می‌شد. پس از مدتی با پیشرفت تکنولوژی پکیج‌ها جایگزین موتورخانه‌ها شدند. مشکلات رایج پکیج مانند از وسیله الکترونیکی دیگر قابل حل و قابل پیشگیری است. پس قبل از به وجود آمدن مشکلات رایج پکیج، بهتر است از آن پیشگیری نمایید تا هزینه کمتری را متقبل شوید. در این مقاله سعی شده است شما را با برخی از این مشکلات آشنا نماییم.

بیشتر بدانید: انجام سرویس‌های فصلی و سالانه

مشکلات مرسوم پکیج

نکات مهم برای عملکرد بدون نقص پکیج

  • انجام سرویس‌های فصلی و سالیانه به صورت منظم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است این کار توسط سرویسکاران ویا تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی‌های مجاز انجام شود. با انجام سرویس منظم بسیاری از مشکلات رایج پکیج قابل پیشگیری هستند.
  • یکی از مشکلات رایج پکیج تنظیم نبودن فشار پکیج است. برای حل این مشکل باید فشار پکیج را بررسی نمایید که در محدوده مجاز قرار بین 0.5 تا 1.5بار قرار داشته باشد.
  • یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج که به راحتی قابل پیشگیری است، خشکی و فریز شدن پمپ است. برای جلوگیری از بروز این مشکل در فصل گرما، سیستم گرمایشی را به مدت 10 الی 15 دقیقه روشن نمایید.
  • بررسی نمایید که شوفاژ، رادیاتور و پکیج دچار نشتی آب و یا آبریزی نشود.
  • شعله شمعک و مشعل در پکیج را بررسی نمایید. شعله باید به رنگ آبی بسوزد. در صورتی که شعله به هر رنگ دیگری می‌سوزد با تعمیرکار نمایندگی مجاز تماس بگیرید. مشکلات رایج پکیج در این قسمت بسیار مهم و خطرناک است و باید به سرعت برطرف شود.
  • خروجی دودکش را بررسی نمایید. مسیر خروجی دودکش نباید گرفتگی داشته باشد. همچنین مکش دودکش باید طوری باشد که گازهای سمی ناشی از احتراق را کاملا به بیرون از ساختمان منتقل کند. مشکلات رایج پکیج در قسمت دودکش غالبا مربوط به عدم نصب صحیح کلاهک H است. کلاهک H باید در جهت مخالف باد نصب شود تا باد در آن نپیچد.

اگر موفق به عیب‌یابی و رفع هر کدام از مشکلات رایج پکیج نشدید، بهتر است با تعمیرکار یا سرویسکار نمایندگی مجاز تماس بگیرید.

برخی از مشکلات رایج پکیج

  • یکی از مشکلات پکیج خاموش شدن ناگهانی آن است. این مشکل ممکن است هرچند ساعت یکبار اتفاق بیافتد و در فصل سرد سال این مشکل می‌تواند دردسرساز شود. این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: کم بودن فشار آب، کم بودن فشار گاز، خرابی ترموستات، خرابی الکترود یون، خارج نشدن دود و گازهای سمی ناشی از احتراق، کم بودن آب در مدار گرمایش پکیج و … .
  • یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج تولید صداهای آزاردهنده است. برخی از صداها در پکیج عادی هستند، مانند صدای روشن شدن مشعل، صدای گردش آب در مدار و … . اما با گذشت زمان و عدم رسیدگی به پکیج و انجام ندادن سرویس‌های فصلی و سالیانه، قطعات داخلی پکیج دچاراستهلاک می‌شوند. این فرآیند در نهایت باعث می‌شود که برخی از قطعات سر و صداهای غیرمعمولی تولید کنند. پمپ گرمایش پکیج، یکی از قطعاتی است که بیشترین سر و صدا را ایجاد می‌کند. با گذشت زمان هوا وارد پمپ شده و ایجاد حباب می‌کند. حباب تولید شده باعث ایجاد سر و صدا می‌گردد.برای حل این مشکل باید پکیج را هواگیری نمود.
  • ترموکوپل در پکیج قطعه‌ای است که برای تعیین و اعلام دما به کار می‌رود. اگر این قطعه آسیب ببیند و یا بشکند، یکی دیگر از مشکلات رایج پکیج رخ خواهد داد. در صورت بروز این مشکل از پیلوت نور خارج می‌شود. اگر این مشکل رخ داد باید ترموکوپل تعویض گردد.
  • روشن نشدن پکیج یکی از مشکلات رایج پکیج است که عوامل متعددی دارد. از عوامل مهم در بروز این مشکل ایجاد رسوب در لوله‌های آب است. همچنین اگر فشار پکیج تنظیم نباشد باعث می‌شود که دستگاه قادر به روشن شدن نباشد. همچنین اگر مشعل و شمعک مشکل مشکل داشته باشند و یا اینکه بیش از حد گرم شوند، باعث می‌شوند که پکیج روشن نشود.
  • مشکلات رایج پکیج در مورد گرم نشدن آب بیشتر در نسل‌های قدیمی پکیج دیده می‌شد. در برخی مواقع پکیج آب را گرم می‌کرد ولی شوفاژ و رادیاتور سرد بودند و یا برعکس شوفاژ و رادیاتور به درستی فضای اطراف را گرم می‌کردند اما پکیج قادر به گرم کردن آب نبود. علت بروز این مشکل در شیر سوییچ است. وظیفه شیر سوییچ این است که آب گرم شده توسط پکیج را به مدار لوله‌های آب منتقل کند. زمانیکه شیر سوییچ روی مدار آب گرم نصب شده، الویت با پکیج است. آب گرم به طرف شیرهای آب سرازیر می‌شود. و برعکس اگر شیر سوییچ روی مدار رادیاتور و سوییچ قرار گرفته باشد، آب گر به طرف رادیاتور می‌رود. در این مورد باید این قطعه تعویض گردد.
  • اگر حرارت آب خیلی باشد به احتمال خیلی زیاد، ترموستات به درستی عمل نمی‌کند و یا خراب شده است. وظیفه این قطعه در پکیج تشخیص دمای آب است. در زمان بروز این مشکل باید ترموستات تعویض گردد.

در این مقاله به بررسی برخی از مشکلات رایج پکیج پرداختیم. با انجام سرویس‌های فصلی و سالیانه می‌توان از بروز برخی از مشکلات رایج پکیج جلوگیری نمود. همچنین اگر مشکلی رخ داد که قادر به رفع آن نبودید بهتر است با تعمیرکار یا سرویسکار نمایندگی مجاز تماس بگیرد تا از صدمات احتمالی به پکیج جلوگیری شود.

جهت مطالعه مقالات مرتبط در مورد راه‌اندازی پکیج کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *