دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

پرشر هوا پکیج

پرشر هوا پکیج

پکیج یکی از سیستم‌های گرمایشی می‌باشد که جایگزین موتورخانه و آبگرمکن شده است. این دستگاه‌های پر ارزش علاوه بر مصرف سوخت پایین، بازدهی گرمایی مناسبی دارند و به خاطر این مزایا و بسیاری مزایا دیگر، به محبوب‌ترین سیستم گرمایشی تبدیل شده‌اند. پکیج‌های گرمایشی از قطعات زیادی تشکیل شده‌اند که پرشر هوا پکیج یکی از این قطعات است. وظیفه این قطعه کنترل عملکرد فن در پکیج و سیستم‌های گرمایشی است. در این مقاله به بررسی پرشر هوا پکیج می‌پردازیم. آن را تعریف کرده و نوع عملکردش را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات پکیج.

قیمت پرشر هوا

پرشر هوا پکیج چیست

در گذشته برای تامین آب گرم برای سیستم‌های گرمایشی و همچنین تامین آب گرم مصرفی بهداشتی از موتورخانه‌ها استفاده می‌شد. همچنان در بسیاری از ساختمان‌ها نیز از موتورخانه استفاده می‌شود. اما با گسترش تکنولوژی و تولید سیستم‌های مختلف گرمایشی، پکیج‌ها به یکی از محبوب‌ترین‌ها بدل شدند. پکیج‌ها در انواع مختلف، با کارایی و ویژگی‌های متفاوت در اختیار مشتریان قرار گرفتند. این دستگاه با توجه به معیارهای مختلفی مانند مکان نصب، سوخت مصرفی و … دسته‌بندی می‌شوند.

پکیج گرمایشی قطعات مکانیکی زیادی دارد. یکی از این قطعات پرشر هوا پکیج است. در یک تعریف کلی و ساده، وظیفه این قطعه کنترل نمودن عملکرد فن در سیستم گرمایشی است. در واقع می‌توان گفت برای اطمینان از صحت عملکرد فن و کنترل نمودن روشن یا خاموش بودن آن، باید از پرشر هوا پکیج استفاده نمود. مکان نصب این قطعه، نزدیک به فن و بالای محفظه احتراق است. همان‌طور که گفتیم این قطعه وظیفه کنترل فن را به عهده دارد به همین علت، نصب آن در نزدیک فن باعث می‌شود که عملکرد بهتری از فن داشته باشیم. این قطعه را می‌توان یک سوئیچ فشار به شمار آورد که عملکرد مناسبی برای کنترل فن و احتراق خواهد داشت.

اهمیت وجود و نصب پرشر هوا در پکیج

در زمان استفاده از انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی، حفظ امنیت و ایمنی افراد، ساختمان و تجهیزات در اولویت قرار دارد. توجه به این موضوع و بالا بودن اهمیت آن، باعث شده است که از پرشر هوا پکیج به عنوان یک سیستم هشدار دهنده و ایمنی در پکیج‌ها استفاده شود. اگر در یک سیستم گرمایشی، فن نتواند وظیفه خود را به درستی انجام داده و دود و گازهای سمی را به خارج از محیط انتقال دهد، خطرات زیادی برای افراد به همراه خواهد داشت. وجود پرشر هوا در این زمان اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند کاربرد مفید خود را نشان دهد. زمانیکه فن از کار می‌افتد و عملکرد درستی از خود به نمایش نمی‌گذارد، پرشر هوا در پکیج، با غیر فعال کردن پکیج، از بروز اتفاقات و مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

عملکرد پرشر هوا پکیج چگونه است

ساختار داخلی و عملکرد پکیج گرمایشی به گونه‌ای است که برای عملکرد مناسب و استاندارد و ارائه راندمان گرمایی بالا، فرآیند احتراق، باید بصورت کامل و ایده‌آل انجام شود. فرآیند احتراق در انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی و همچنین در پکیج، همواره با دود همراه است. بنابراین لازم است که دود و گازهای سمی تولید شده به خارج از فضای ساختمان ارسال شوند. خارج شدن دود و گازهای سمی به وسیله دودکش و فن انجام می‌شود. اگر فن به درستی کار نکند یا از کار بیافتد، یا اینکه در مسیر دودکش گرفتگی و انسداد ایجاد شود، این دودها و گازهای سمی به فضای خارجی نمی‌روند و خطرات جدی به دنبال خواهند داشت.

پرشر هوا پکیج برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و جلوگیری از وارد شدن گازهای سمی به محیط به کار می‌رود. این قطعه پکیج و فن قبل از اینکه شروع به کار کنند، بررسی می‌کند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، اجازه باز شدن و شروع به کار را به سیستم می‌دهد. در صورتیکه پرشر هوا پکیج تشخیص دهد که فن، نقص فنی دارد و عملکرد مناسبی نخواهد داشت، با ارسال خطا به برد اصلی باعث می‌شود که کل سیستم خاموش شود. بنابراین شما متوجه می‌شوید که در فن و یا سایر قطعات به کار در ساختار داخلی پکیج، مشکلی وجود دارد که نیاز عیب‌یابی و تعمیر دارد.

علائم خرابی پرشر هوا در پکیج چیست

برای اینکه متوجه شوید که پرشر هوا در پکیج خراب شده و نیاز به عیب‌یابی و تعمیر دارد، باید به علائم و نشانه‌هایی که در ادامه گفت می‌شود، توجه کنید. اولین نشانه این است که فن پکیج از کار افتاده و یا به خوبی کار نمی‌کند. یکی دیگر از علائم خرابی این قطعه این است که اگر در زمان خاموش بودن پکیج، لوله آنت کنداکس را جدا کنید، هیچ عکس العملی از پرشر هوا پکیج، مشاهده نخواهید کرد. همچنین اگر پس از کشیدن یکی از سیم‌های موجود در پرشر هوا، فن روشن باشد، یکی از نشانه‌های خرابی در این قطعه می‌باشد.

سخن پایانی

پکیج یکی از سیستم‌های گرمایشی است که برای انجام عملکرد مناسب و ارائه راندمان بالا، نیاز به فرآیند احتراق دارد که به صورت کامل و بدون نقص انجام شود. در زمانی که احتراق انجام می‌شود، گازهای سمی و دوده تولید می‌شود که بسیار خطرناک است و باید بوسیله دودکش و فن به خارج از ساختمان انتقال پیدا کند. پرشر هوا پکیج قطعه‌ای است که ار عملکرد صحیح فن اطمینان حاصل می‌کند. اگر فن به درستی کار نکند، اجازه روشن شدن به دستگاه را نمی‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات پکیج در تهران کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *