دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

فشار آب پکیج

فشار آب پکیج

یکی از مشکلاتی که مشتریان همواره با آن روبرو هستند، افت فشار آب پکیج است. فشار مناسب پکیج گرمایشی معمولا بین 1.5 تا 0.7 بار است. گاهی اوقات این فشار به دلایل متفاوت تغییر کرده و کم یا زیاد می‌شود. به طور کلی، افت فشار در پکیج‌هایی که نو هستند، هر یک ماه یکبار رخ می‌دهد. این روند افت فشار در پکیج‌های نو، طبیعی می‌باشد. همچنین در پکیج‌های کار کرده، افت فشار معمولا هر دو هفته یکبار اتفاق می‌افتد. اما اگر افت فشار آب پکیج، به دفعات زیاد اتفاق می‌افتد، طبیعی نیست و باید برای عیب‌یابی و تعمیر آن اقدام نمود. در این مقاله ابتدا دلایل افت فشار آب در پکیج را ذکر می‌کنیم. سپس در ادامه به بررسی راه‌کارهای رفع این مشکل، می‌پردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

مقالات بیشتر: تعمیرات پکیج.

کاهش فشار پکیج

پکیج و انواع آن

امروزه با توجه به گسترش زندگی شهری و نیاز به تامین گرمایش و آب گرم، سیستم‌های متنوعی با بازدهی‌های متفاوت به بازار عرضه شدند. در این میان پکیج گرمایشی محبوب‌ترین سیستم گرمایشی در بین مشتریان محسوب می‌شود. هزینه‌های بالای نصب، راه‌اندازی، عیب‌یابی و تعمیر موتورخانه‌ها باعث شد که سیستم‌هی پکیج، همه‌گیر شدند. بازدهی بالا و مصرف بهینه انرژی، از جمله مزایای زیاد و متنوع این دستگاه می‌باشد. این دستگاه‌ها با توجه به نیاز مشتری، متراژ و موقعیت ساختمان و … در انواع گوناگونی تولید می‌شوند. سوخت‌ مصرفی پکیج‌ها نیز متنوع است و شامل گاز شهری، گازوئیل و دوگانه سوز می‌شود.

پکیج دیواری به دلیل ظاهری زیبا و حجم کم مرسوم‌ترین نوع پکیج است که معمولا در داخل ساختمان و در آشپزخانه نصب می‌شود. ایمنی بالا، مصرف سوخت بهینه، عدم اشغال فضای زیاد و … از مزایای این نوع از پکیج‌ها است. پکیج زمینی همان‌طور که از نامش پیداست روی زمین و معمولا در پارگینگ یا زیر پله نصب می‌شود و به نسبت پکیج دیواری فضای بیشتری را اشغال می‌کند. این نوع از پکیج‌ها یک مخزن ذخیره آب دارند و بعد از قطع آب، تا مدتی آب گرم را تامین می‌کنند و برای فضاهای بالای 300 متر مناسب هستند. در بخش بعد در مورد فشار آب پکیج، دلایل آن و نحوه رفع این مشکل صبحت می‌کنیم.

دلایل افت فشار آب پکیج

  • نشتی در مدار بسته رادیاتور یا پکیج: نشتی آب در رادیاتور یا پکیج یکی از دلایل شایع افت فشار آب پکیج است. این عامل، هر چقدر هم کم باشد، سبب می‌شود که افت فشار به سرعت اتفاق بیافتد. در برخی موارد لوله‌های پکیج که در کف اتاق قرار دارند، سوراخ شده و دچار نشتی می‌شوند. البته این اتفاق بسیار نادر است ولی غیر ممکن نیست و ممکن است رخ بدهد. بنابراین باید این مورد نیز بررسی شود.
  • معیوب بودن یا باز ماندن شیر پرکن پکیج: شیرپرکن در زیر پکیج قرار دارد. اگر این قطعه معیوب باشد، معمولا باعث می‌شود که فشار دستگاه بالا برود. اگر فشار آب لوله اصلی ساختمان از فشار پکیج، کمتر باشد، آب داخل دستگاه وارد لوله‌های ساختمان می‌شود. دراین حالت، باز بودن شیر پرکن باعث افت فشار آب پکیج می‌گردد. اگر شیر پرکن خراب باشد، باید با یک قطعه نو جایگزین شود.
  • سوراخ شدن مبدل حرارتی: سوراخ شدن مبدل در پکیج‌های تک مبدله و دو مبدله به ندرت اتفاق می‌افتد. در این مورد نیز اگر فشار آب اصلی ساختمان، از فشار دستگاه، کمتر باشد، با افت فشار آب پکیج ، مواجه خواهیم شد.
  • وجود هوا در رادیاتور یا شوفاژ: اگر در سیستم گرمایشی رادیاتور و شوفاژ، هوا وجود داشته باشد، پکیج با افت فشار مواجه می‌شود. برای رفع این مشکل باید عملیات هواگیری انجام شود. این فرآیند باید بوسیله پیچ هواگیری که در انتهای رادیاتورها قرار دارد، انجام شود. قطع آب کا ساختمان و خراب شدن منبع انبساط پکیج، از دلایلی هستند که باعث افت فشار در این دستگاه می‌شوند.

رفع مشکل افت فشار در پکیج‌های دیواری و زمینی

شما باید به صورت مرتب، فشار پکیج که روی دستگاه نمایش داده می‌شود را چک کنید. به طور مثال می‌توانید این کار را هفته‌ای یک مرتبه انجام دهید. باید مطمئن شوید که فشار دستگاه همواره بین 1.5 تا 0.7 بار باشد. اگر فشار دستگاه برای مدت زمان طولانی روی عدد صفر بماند و پکیج کار کند، به پمپ و مابقی قطعات آسیب جدی وارد خواهد شد.

برای رفع مشکل افت فشار آب پکیج چندین کار را می‌توانید انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که شیر کوچکی در زیر پکیج قرار دارد را تنظیم کنید. این شیر که شیر پرکن نام دارد، معمولا به رنگ سیاه و یا آبی است و تشخیص آن کار سختی نیست. برای این کار شیر را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. بعد از اینکه فشار دستگاه تنظیم شد و به محدوده استاندارد بین 1.5 تا 0.7 بار برگشت، مجددا در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا کاملا سفت شود. راه دیگر برای افزایش فشار پکیج این است که زمانیکه شیر پرکن باز است، پمپ دستگاه را روشن کنید. مانند روشن بالا، هنگامیکه فشار به محدوده استاندارد بازگشت، پمپ را ببندید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فشار آب پکیج صبحت کردیم. فشار آب استاندارد در پکیج‌ها بین 1.5 تا 0.7 بار است. با بروز برخی از مشکلات این فشار از حد استاندارد عبور می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توان شیر پرکن را تنظیم نمود یا اینکه اقدام به هواگیری پکیج کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات پکیج در تهران کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *