دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نکات مهم در انتخاب پکیج

نکات مهم در انتخاب پکیج

در این مقاله قصد داریم که نکات مهم در انتخاب پکیج را بازگو کنیم. در ساختمان‌های اداری و مسکونی که امروزه ساخته می‌شوند، پکیج‌ها جز لوازم مهم و لاینفم به شمار می‌روند. خرابی و عملکرد نامناسب آنها می‌تواند دردسر شده و سبب نارضایتی ساکنین ساختمان باشد. یکی از مسایل مهم که باید به آن توجه کرد، نکات مهم در انتخاب پکیج است. زیراگر پکیج با فضای شما مطابقت نداشته باشد، راندمان مناسبی نخواهد داشت. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

یک مقاله در مورد تعمیر پکیج بخوانید.

پکیج مناسب آپارتمان

پکیج چیست

با پیشرفت تکنولوژی شاهد عرضه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی متنوعی به بازار هستیم. در حال حاضر پکیج گرمایشی یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سیستم‌های گرمایشی در انواع ساختمان‌ها است. پکیج‌ها قادر هستند که همزمان هم کار آبگرمکن را انجام داده و هم همانند بخاری، فضا را گرم کنند. در واقع پکیج ترکیبی از موتورخانه و آبگرمکن است. موتورخانه‌ها سیستم پیچیده‌ای دارند و همچنین برای نصب، نیازمند فضای همانند یک اتاق هستندو علاوه بر این اگر موتورخانه خراب شود برای عیب‌یابی و تعمیر آن باید زمان زیادی صرف شود. در ادامه مقاله به بررسی نکات مهم در انتخاب پکیج می‌پردازیم.

پکیج‌ها براساس مکان نصب، نوع سوخت، تعداد مبدل و طریقه عملکرد سیستم احتراق، گروه‌بندی می‌شوند. مهم‌ترین تقسیم‌بندی پکیج‌ها براساس مکان نصب، پکیج‌های دیواری و پکیج‌های زمینی هستند. پکیج دیواری بخاطر ظاهر زیبا و کوچک بودن، در آشپزخانه نصب می‌شود. پکیج‌های زمینی از دیواری بزرگ‌تر هستند و روی زمین نصب می‌شوند. این نوع از پکیج‌ها معمولا در پارکینگ یا زیرپله قرار می‌گیرند و قدرت گرمایشی بالاتری به نسبت پکیج دیواری دارند. پکیج دیواری برای خانه‌های دوبلکس و ویلایی مناسب هستند. داشتن اطلاعات درباره پکیج به شما کمک می‌کند که نکات مهم در انتخاب پکیج را با هم مقایسه و بررسی نموده، تا بتوانید انتخاب مناسبی برای ساختمان خود داشته باشید.

پکیج‌ها از نظر سوخت مصرفی تنوع بالایی دارند و به طور کلی به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • پکیج گازسوز که در انواع دیواری و زمینی وجود دارند.
  • پکیج گازوئیل‌سوز زمینی.
  • پکیج برقی که دو مدل دیواری و زمینی در بازار وجود دارند.
  • پکیج دوگانه‌سوز زمینی.
  • پکیج سه‌گانه سوز برقی، گازوئیلی و گازی که تنها در مدل زمینی دیده می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب پکیج

تا این قسمت از مقاله به معرفی پکیج و انواع آن پرداختیم. اکنون باید نکات مهم در انتخاب پکیج را بررسی کنیم تا بتوانیم مناسب‌ترین نوع پکیج را با توجه ساختمان مورد نظر انتخاب کنیم و از عملکرد پکیج به بهترین وجود استفاده نماییم. برای این کار به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود دقت کنید:

·         محاسبه متراژ ساختمان:

مهم‌ترین نکته برای انتخاب پکیج این است که متراژ فضایی که قرار است این دستگاه پوشش دهد را، محاسبه کنید. هر پکیج با توجه به توان حرارتی خود می‌تواند متراژ ثابت و مشخصی از فضا را گرم کند. برای محاسبه اینکه پکیج می‌تواند چه فضایی را گرم کند، یک فرمول ساده وجود دارد: متراژ ساختمان × 150 کیلو کالری ÷ 860 . همچنین با توجه به جدولی که در زیر ارائه شده، می‌توانید پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنید.

متراژ ساختمان

·         ابعاد و حجم پکیج و میزان فضایی که اشغال می‌کند

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب پکیج، ابعاد آن است. اگر شما فضای کمی دارید باید از پکیج دیواری استفاده کنید. پکیج دیواری معمولا در آشپزخانه، بالکن یا تراس نصب می‌شود. پکیج زمینی در اجزای داخلی خود یک مخزن آب دارد، به همین دلیل حجم بیشتری را اشغال می‌کند و باید در پارکینگ یا زیر پله قرار گیرد. همچنین پکیج دیواری به نسبت زمینی، سر و صدای کمتری تولید می‌کند.

اگر در ساختمان یا واحد مورد نظر، چند حمام دارید، یا تعداد رادیاتور و شوفاژهای موجود زیاد است، بهتر است از پکیج زمینی استفاده کنید. اما مقرون به صرفه است که در واحدهای کوچک آپارتمانی، از پکیج دیواری استفاده شود، زیرا هزینه نصب، نگهداری، سرویس و تعمیر آن کم بوده و نیاز گرمایشی در محیط‌های کوچک را به خوبی برآورده می‎کند.

·         نکات مهم در انتخاب پکیج و ارتفاع دودکش در محل نصب

ارتفاع دودکشی که در ساختمان‌های مختلف نصب می‌شود، متفاوت است. اگر ارتفاع دودکش کم باشد می‌توان پکیج بدون فن را انتخاب نمود. زیرا گازهای سمی که از احتراق حاصل می‌شوند به راحتی به بیرون شده و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. اما اگر ارتفااع دودکش زیاد باشد، پکیج باید فن‌دار باشد که به خروج گازهای سمی کمک کند.

·         نوع سوخت موجود در ساختمان

همان‌گونه که در بالا گفته شد، پکیج‌ها منابع سوخت متفاوتی دارند. این منابع شامل گاز، برق، گازوئیل و یا دوگانه‌سوز می‌شوند. پس باید توجه نمود که در ساختمان مورد نظر، چخ نوع سوختی در دسترس است و با توجه به آن، پکیج مورد نظر را انتخاب کرد. توجه به نوع سوخت از نکات مهم در انتخاب پکیج است. زیرا اگر سوخت موجود در محل با پکیج مطابقت نداشته باشد، پکیج روشن نشده و عملا بلا استفاده است.

سخن پایانی

در این مقاله برخی نکات مهم در انتخاب پکیج را ذکر کردیم. پکیج‌ها در زندگی مدرن و پیشرفته امروزی، جز وسایل مهم و ضروری محسوب می‌شوند. با انتخاب پکیج مناسب با توجه به ویژگی‌های ساختمان مورد نظر می‌توان از این دستگاه به  صورت بهینه استفاده نمود. از نکات مهم در انتخاب پکیج محل نصب، نوع سوخت، ارتفاع دودکش و ابعاد آن است.

یک مقاله در مورد گرم شدن رادیاتور توسط پکیج بخوانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *